CZ EN
HLEDAT  

Komentáře k obrázku

Autor obrázku: Pavel Daněk

Administrátoři BioLibu si vyhrazují právo smazat vulgární komentáře, jakož i komentáře netýkající se tématu.

Pokud chcete fotografii určit nebo přesunout do jiné kategorie, přihlašte se a použijte raději formulář na přidávání popisků a ne funkci "Komentáře".

Pokud se nechcete z nějakého důvodu přihlašovat, berte na vědomí, že pokud neuvedete svoje jméno, nemůžeme Vás uvést u fotografie jako autora determinace.
*
*
? * Zadejte pomocí číslice slovo pět:

* Vyplnění položek označených hvězdičkou je povinné.


 

 
 
Záznam 1 až 6 z 6  
Pavel Buršík   [06.02.2009 23:09:49]
[Odpovědět]
Hm, skutečně jsem považoval většinu stromů za buky, nemohu se totiž ze zdravotních důvodů dívat na monitor moc zblízka. Z toho ale je vidět, jak jsou takovéhle fotografie zavádějící, ani zvětšit to v podstatě nejde. No, hrůza. Takže teď vypadám jako blbec, který nepozná buk ......
Ondřej Zicha   [06.02.2009 14:48:47]
[Odpovědět]
Fotografii tedy necháme jen u příslušného chráněného území.
Ivana Paukertová   [06.02.2009 13:10:23] Připomínka byla vyřešena
[Odpovědět]
Souhlasím. Určování biotopů podle fotek je stejně problematické jako určování rostlin nebo čehokoliv jiného. Určení biotopu by mělo proběhnout přímo v terénu anebo by fotograf měl pořídit soupis druhů, více fotek, detaily bylinného patra aby bylo v případě pochybností z čeho vycházet. Ke každé fotografii bych viděla téměř jako nutnost připojit lokalitu, nejlépe rovnou přesnou polohu GPS. Dále souhlasím s tím, že fotografie by měly být typické. Ano, většina lesních porostů u nás je silně ovlivněna člověkem. Natura se vyznačuje mimo jiné i tím, že bylo nutno mapovat plošně, tj. klasifikovat i velmi ovlivněné, velmi narušené a přechodné porosty, kterým se například fytocenologie vyhýbá.
Ještě konkrétně k této fotce: Rozhodně to není ani suťový les, ani bučina (vždyť tam není ani jeden buk!), nejblíž to má podle mého soudu k L2.2 - sněženka, dominace jasanu.
Pavel Buršík   [06.02.2009 08:58:59] Připomínka byla vyřešena
[Odpovědět]
Asi nemá cenu se snažit o určování biotopu podle fotografií o takto nízkém rozlišení i vypovídací schopnosti. Pak by se mapování biotopů mohlo omezit na cvakání fotoaparátem. Což nejde. Účelem těchto fotek musí být ilustrace, tedy foto by mělo být typické. Uznávám ovšem, že takové fotografie jsou nesmírně náročné na pořízení. Ovšem méně je někdy více. Předchozímu komentáři poněkud nerozumím - co je to "polokulturní porost" ve smyslu hodnocení N2000 ? Není taková naprostá většina VEŠKERÝCH porostů? Smyslem N2000 je klasifikovat aktuální vegetaci, to mně bylo nesčíslněkrát zdůrazněno. U bučiny si s pojmem "polokulturní" nevím prostě rady na rozdíl od třeba "kulturní smrčiny". Mimochodem L5.1 i L5.4 mohou být za jistých okolostí prakticky bez bylinného patra, takže na této jarní fotografii bych apriorně nevylučoval nic. Platí i o dalších fotografiích, kde tento komentář nepřipojuji.
Ivana Paukertová   [06.02.2009 00:02:04] Připomínka byla vyřešena
[Odpovědět]
Souhlasím, rozhodně to není L4. L5.1 to také není. Vypadá to na nějaký polokulturní porost na d nivou, protože je tam sněženka. V každém případě je to netypické a z biotopů bych to vyhodila a nechala fotku jen jako ilustrační ke chráněnému území.
Pavel Buršík   [05.02.2009 21:28:19] Připomínka byla vyřešena
[Odpovědět]
Toto není L4, vůbec je to dosti neurčité, nejspíše degr. L5.1
 
 
Záznam 1 až 6 z 6